Skóra, włosy, paznokcie. Co jeść by były pełne blasku?

Wiosna, wciąż trwa za chwilę lato i coraz to nowe dobrodziejstwa natury! Świeże warzywa i owoce. Warto dowiedzieć się co jeść by nasza skóra i włosy nabrały blasku, a paznokcie stały się mocne. Nie da się ukryć, że to co jemy wpływa na wygląd i nie chodzi tu tylko o „zbędne” kilogramy. Właściwa dieta, może sprawić, że będziemy pełni witalności, a nasza skóra i włosy będą wyglądać zdrowo. Zła dieta, pełna fast food’ów, z małą ilością warzyw, sprawi, że skóra stanie się szara, a włosy i paznokcie łamliwe i pozbawione blasku.

Kapusta biała! Nie taka głowa pusta.

To warzywo jest doskonałym źródłem witaminy C, ale także witaminy A, witamin z grupy B. Zawiera wapń, fosfor, żelazo, a także siarkę. Ta ostatnia świetnie działa na włosy, paznokcie, skórę, by wyglądały zdrowo. Kapusta zawiera pewną ilość arsenu, który to działanie lecznicze w reumatyzmie, czy też w leczeniu wrzodów żołądka i zgagi. Także sok z kapusty ma działanie lecznice, powinny go stosować osoby, które mają problemy z zatrzymywaniem się wody w organizmie, mają osłabioną odporność lub anemię. Kapusta zawiera glikozydy siarkowe, które to mają działanie wolotwórcze, nie polecana jest zatem w diecie osób z chorobami tarczycy, jednak ten sam związek wykazuje działanie antynowotworowe, podobnie jak inne warzywa krzyżowe.

Nasiona roślin strączkowych w codziennej diecie.

Soczewica, soja, ciecierzyca, groch, fasola, cieciorka, bób, groszek, wszystkie występują w nawet kilku odmianach, zaliczane są do grupy roślin motylkowych. Rośliny motylkowe charakteryzują się posiadaniem owoców w postaci strąków. Towarzyszą ludzkości od wieków, są alternatywnym źródłem białka pełnowartościowego, pełne witamin, składników mineralnych. Dlaczego, więc coraz  rzadziej używane w naszej codziennej kuchni? Dlaczego warto się im przyjrzeć bliżej i wprowadzić w codzienny jadłospis.

Antyoksydanty, chronią przed chorobami.

Antyoksydanty, inaczej przeciwutleniacze, naturalne substancje chemiczne, pochodzenia głównie roślinnego, ale także jony metali selenu, cynku i magnezu. Przeciwutleniacze wspierają naturalną funkcję obronną komórek organizmu człowieka, głównie przez wyłapywanie wolnych rodników.